top of page
Untitled-2.png

Is outreach wat voor jou?

 
 
 
 
 

Nee joh, tuurlijk niet.

​

Want dit wil je niet:

 
 
 
Picture1.png

En Jeroen hierboven is vast een aardige kerel, maar deze berichten zijn gewoon irritant.
​
Ik snap het.​

​​

  • ​Je wil geen spam berichten rondsturen.​

  • Je wil de naam van je bedrijf niet beschadigen.​

  • En je wil al helemaal niet relaties met potentiële klanten verpesten.​​

​

Maar je hebt wel leads nodig. Je hebt een sterk product, en je moet het voor de juiste mensen zien te krijgen.​

​
​
Untitled-3_edited.jpg

Outreach is niet voor jou als:

 
 
 
 
 
 
 
 
  • Je problemen hebt om gesprekken te converteren naar klanten

  • Je nauwelijks tijd hebt om op je huidige leads te reageren

  • Je totale potentiële markt enorm klein is (minder dan 100 bedrijven).

Outreach is wel voor jou als

​
  • Gebrek aan leads is het grootste probleem dat je groei tegenhoudt.

  • Als je eenmaal een gesprek hebt, lukt het goed om te converteren tot klant.

  • Je doelgroep zijn zakelijke kopers en zitten vooral op mail en LinkedIn

​​​​

​

Dus je bent aan het rondkijken hoe je dat kan doen. Nou, ik zal het je makkelijk maken een keuze te maken.

​

Niet met een sales pitch, maar gewoon met eerlijke expertise.

 
 
Untitled-3_edited_edited.png

Voldoe je niet aan alle voorwaarden hierboven?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dan kan je beter stoppen met lezen.

 
 
 
 
 
 
 

Pas je wel helemaal in het plaatje hierboven? Dan ga ik voordat je verder leest nog even je outreachdromen kapot maken.

​

Want nee: Outreach is niet een soort automatische piloot waardoor er zonder werk geld in het laatje stroomt.

​

Als je hier bent omdat je een quick fix zoekt en je wilt snel geld verdienen zonder er hard voor te werken, dan kan je beter weg gaan.

​

Want als je er geen moeite of tijd in stopt, krijg je slechte outreach. Dan ga je net als Jeroen hierboven spamberichten rondsturen waar niemand vrolijk van wordt.

 

En ik snap het hoor, als je het woord automatiseren hoort, krijg je het gelijk warm.

Ik ook.

 

Maar je kan ook geautomatiseerd heel je reputatie kapot maken en jezelf voor paal zetten bij al je potentiële klanten.

 

Dat wil je niet. 

 
 

Als je outreach goed wilt doen, dan is er maar 1 manier:

Relevantie

Je bericht moet relevant zijn. Relevant voor degene die je benadert.

 

 

En relevant zijn kan alleen als:

​

  • Je stopt tijd in de doelgroep en zorgt dat je hun pijnpunten goed begrijpt.

  • Je weet waar ze op "aan" gaan, en waar ze allergisch voor zijn.

  • Je hebt kennis van zaken en kan met echte oplossingen komen.​

​
​Dat is het verschil tussen irritante outreach van iemand die snel klanten wilt, en iemand die je echt wilt helpen.
​
En dat kost tijd, en moeite.
​
Maar als je dit doorhebt, kan je wel echte resultaten boeken. Zoals bijvoorbeeld deze 2 klanten van me:

bloomsoutofthebox-log.png

Blooms out of the box:
159 leads in 6 weken

Horizontal Bambook Logo FC_darkbackgrounds_RGB.png

Bambook:
61 leads in 3 weken

Dus ja: snelle resultaten zijn zeker mogelijk met outreach.

Maar nee: dat komt niet zonder moeite

Maarja, hoe weet je of het al die moeite waard is?

Hier de voordelen, en de nadelen. Eerlijk uitgelegd.

 

Waarom deze nadelen?
​
Outbound is echt anders dan andere marketingmethoden. In de kern compleet tegenovergesteld, en daarom niet voor iedereen geschikt. 

Ik leg je uit waarom:

​
 

  • Je bent meer tijd kwijt aan het praten met leads.

  • ​Leads uit outbound maken minder snel beslissingen dan leads uit inbound.​​​​

Eerst duiken we in de nadelen:

Untitled-3_edited.jpg



Bekijk de "Buyer's pyramid", en stel je voor dat dit jouw gehele markt is.

image.png

Stel je doet aan SEO, advertenties, en je post wekelijks op LinkedIn.

Iedereen die je dan spreekt, zullen in de bovenste 3% zitten, anders zouden ze geen contact met je opnemen.

Ze zijn nu op zoek naar een oplossing, en willen horen wat die van jou is.

Untitled-3_edited_edited.png

Als je deze marketingmethoden allemaal perfect doet, en ze nemen allemaal contact met je op, dan spreek je op zijn best maximaal 10% van de totale markt.

Maar de mensen die je spreekt, zijn wel meteen het dichtste bij kopen en dus kwalitatief de beste leads.

Outreach is echt anders.

Want met outreach benader en spreek je de volle 100% van de markt. Je wacht niet tot zij contact met jou opnemen, maar jij neemt contact op met hun.

Dit betekent dus dat je ook gesprekken krijgt met mensen die nog niet van je af weten, en mensen die direct geen interesse hebben.


Je spreekt met iedereen.

Dit betekent dat je meer tijd spendeert met potentiële klanten, ook met degene die niet meteen zullen kopen.

Kortom: je spreekt veel meer leads, maar deze zijn gemiddeld moeilijker te converteren, omdat ze niet allemaal uit de bovenste 10% van de buyer's pyramid komen.

Voor sommigen bedrijven is dat vreselijk, en voor sommigen is het geweldig.

Wanneer is dat vreselijk: 

Je hebt al een prima aantal gesprekken met leads, maar het is nu al moeilijk om ze te converteren.
​
Ga je dan met outreach aan de slag? Dan graaf je jezelf in!
Je bent meer tijd kwijt met gesprekken, en ze zijn ook nog eens lastiger te converteren dan eerst. 
​
Outreach is dan echt je grootste nachtmerrie.
​
Kan je wel erg goed gesprekken converteren naar klanten?
​
Dan zou outreach wel eens ijzersterk voor je kunnen werken. En dit is waarom:

Voordelen van outreach:​

​

​​

  • Je wilt zijn waar je klant is, en elke zakelijke koper kijkt constant in zijn mailbox.

  • Met outreach kan je garanderen dat de juiste persoon het ziet. (Onmogelijk bij SEO en LinkedIn posts).

  • Het is goedkoop. (Bij advertenties betaal je per persoon die het ziet, bij outreach alleen lage vaste kosten voor software.)

  • Je krijgt snel feedback. (Testen op welk pijnpunt je doelgroep aangaat? Zet een outreach campagne live en je weet het morgen. Test het met blog posts en SEO en over 3 maanden weet je nog niks).​

  • Hoogste ROI. (Advertenties hebben volgens Google gemiddeld 200% ROI. Email outreach heeft 3500%.)

Untitled-3_edited.jpg

Samengevat:

​

​

 
 
 
 
 
 
 
 

Outreach kan enorm effectief zijn, maar niet voor iedereen.

Na dit te lezen, past outreach wel of niet bij jou? Ik ben benieuwd!

Untitled-3_edited_edited.png

Leuk, maar wat kost het?

Hier transparantie wat je zou betalen.

3 opties:

1. Doe het zelf

Je krijgt alles uitgelegd. Een 4-weekse cursus waarna jij je eerst lead binnen hebt. Van de technische opzet, tot het vinden van mailadressen, tot het schrijven van een sterke mail.

Het hele playbook om er een succes van te maken, en je kan er zelf mee aan de slag en haalt de kennis in huis.

€900 eenmalig

2. We doen het samen

Hetzelfde als "doe het zelf", maar je krijgt mij erbij. Persoonlijke begeleiding. Ik overzie of alles goedgaat, geef feedback op mail teksten, en help je tot succes.

Hiermee heb je een oog van een expert op je bedrijf, en weet je zeker dat het goed gebeurt.

€1900/maand

3. Ik doe het voor je

Ik doe alles voor je en maak outreach een succes. Een expert die keihard voor je gaat rennen om leads binnen te halen. 

Jij hoeft er geen tijd of moeite in te steken, maar ik moet er keihard voor ploeteren en jouw markt leren kennen.

En daar betaal je voor.

€6300/maand

Benieuwd of dit wel bij je past? Of na dit te lezen toch wat twijfel?

Ik geef je graag persoonlijk een gratis advies, met een kort belletje. Vul via deze link je gegevens in en ik bel je binnenkort eens op.

Grow Social

Contact

+31 6 13520048

kees@grow-social.nl

Statenlaan 127,

5121HC Rijen

KVK: 80495095

BTW: NL002429657B64

  • alt.text.label.LinkedIn

©2023 by Grow Social. Proudly created with Wix.com

bottom of page